Stroe 2016

En toen was het zomaar weer tijd voor Stroe. De trekker hadden we behoorlijk aandacht gegeven, naast dat we de hele winter met de bus bezig geweest zijn. Met name de banden hebben we behoorlijk onder handen gehad. Eigenlijk hebben we hier compleet nieuw profiel opgezet en de nokken weer scherp gezet. Ook de vlakke delen op het loopvlak kregen de nodige aandacht. Daarnaast is het verzet aangepast. De motoren lieten zien dat ze het vorige verzet eigenlijk te makkelijk rond konden krijgen. Ons type motoren houdt niet van hoge toeren en daarbij niet hoeven te werken, ze lopen het best en het mooist als er echt werk verzet moet worden. De combinatie van ander profiel en een hoger verzet zouden dit voor elkaar moeten krijgen. Verder hebben we de tussenplaat in het frame, waar de rempedalen op gemonteerd zitten verzwaard. Dit omdat er tijdens het remmen wat beweging in de plaat zat en we hierdoor minder remdruk konden geven. Verder zijn de Griffons natuurlijk weer voorzien van verse bougies en vonden de standaard controles plaats. Aangezien onze bus nog niet helemaal klaar was, vonden we Jan van Rees bereid om met de vrachtwagen van hun bedrijf Jos van Rees Riethandel, ons naar Stroe te vervoeren. Dit werd gedaan in een afzetcontainer welke aan de zijkanten was voorzien van en schuifzeil. Zo konden de trekker en de spullen mooi droog vervoerd worden naar de wedstrijd. Onderweg kregen we nog even een buitje regen, dus we waren blij dat alles mooi droog binnen stond. In Stroe aangekomen, was het winderig en koud. Gelukkig hadden de meeste van ons de winterjas aan en met onze eigen Judge mutsen en sjaals, kwamen we de dag goed door. Onze klasse stond als 2e op het programma, door het uitvallen van Black Cat en Burning Madness, stonden er 10 trekkers aan de start. Als eerste was het Double Screamin' die het mocht gaan proberen. Met een onrustige run, werd deze proeftrek verreden. De sleepwagen werd versteld, zo werd er iets meer pandruk gegeven, dus de voorkant van de sleepwagen is dan wat zwaarder waardoor de trekker wat makkelijker grip vindt bij de start. Nadeel hiervan is dat de bakloop wat korter wordt en de pushdown van de sleepwagen eerder wordt geactiveerd. Wij mochten als derde aanhaken en Theo ging rustig op het gas, zoekend naar grip, deze werd kort voor de 15 meter gevonden en van daaraf ging het voluit. Het neusje van de trekker kwam mooi los en bleef los, zelfs toen de pushdown erin kwam. Ook zagen we dat de trekker daarna niet direct stilviel maar langzaam snelheid verminderde. Ook bleef ze op deze lastige baan mooi rechtuit gaan, zonder dat er geremd hoefde te worden, kortom een super mooie run. De verandering aan de banden in combinatie met de hogere wielsnelheid bleken op deze baan in ieder geval een goede keuze te zijn. Bij het uitlezen van de gegevens van de datalogger bleek dit later ook het geval te zijn. We hadden een betere grondsnelheid dan vorig jaar, de toerentallen van beide motoren zagen er goed uit en dit zegt heel veel over het verloop van de run. We noteerden een afstand van 108.53 meter. Helaas kwamen we net 90 cm tekort voor een finale plaats, Rising Star zette een afstand neer van 109.39 mtr. Lambada en Whispering Giant zetten beide een overtuigende full pull weg, Double Screamin' was ook in de 2e run onrustig, maar haalde door het surplus aan vermogen we de full pull lijn. We werden 5e met onze afstand, maar wel met een tevreden gevoel. Dat we voorin de klasse moesten starten was wellicht niet een voordeel aangezien de kwaliteit van de baan wat beter werd gedurende de klasse. Maar ach, een volgende keer hebben wij misschien een keer wat meer geluk met de loting. In de finale wist Lambada de verste afstand neer te zetten, voor Whispering Giant en Rising Star, Bertus bleef door een uitvallende motor steken op een 4e plaats. Ten opzichte van onze directe concurrenten van vorig jaar, hadden we het goed gedaan, deze bleven namelijk een eindje achter ons. Ons doel voor de volgende wedstrijd in Oudenhoorn, is dan ook om een aanval te doen op de 4e plaats, maar zeker ons te verdedigen ten opzichte van de 6e plek. We rijden de volgende wedstrijd op 11 Juni om 16.00 uur In Oudenhoorn, normaal gesproken een wat taaie baan die ons wel goed ligt, we gaan daar natuurlijk onze best weer doen. Ondertussen wordt er bij Kooiker Zwolle keihard gewerkt aan onze bus, het schiet op en het wordt............ We houden er nog een beetje de spanning in en zullen een mooie promo maken, zodra de bus weer op het eiland is en het zonnetje zich van zijn beste kant laat zien. Voor het filmpje van afgelopen zaterdag klikt u op deze link. http://www.thejudge.nl/content/stroe-2016 We houden u op de hoogte.

Videos van Stroe 2016

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.