Ahoy 2014

Ahoy, vorig jaar een wedstrijd waar we onszelf verrastten door een overwinning binnen te halen, we vertrokken vol goede moed naar het Rotterdamse en hadden de trekker na Zwolle op verschillende onderdelen aangepast en gecontroleerd.
We stonden als laatste op het programma in de middagsessie, na een geweldige openingsrun van Double Screamin met een afstand van 62,88 meter was het onze beurt. Onze verwachtingen waren hoog gespannen, zouden de aanpassingen goed uitpakken en zou de trekker goed ophaken.
Theo ging zoals het moet in Ahoy, vlot op het gas. Net toen de trekker wilde gaan hangen, begon de rechtermotor raar te lopen. Er waren wolkjes brandstof te zien bij de inlaten en we stonden stil op 26,69 meter.
Balen natuurlijk want we hadden het ons een beetje anders voorgesteld. Op het eerste gezicht geen schade, maar dat er iets aan de hand moest zijn was wel duidelijk, ons optreden zat erop en we vertrokken naar de bus om de gegevens van de datalogger uit te lezen om zodoende wellicht al een voorlopige conclusie te kunnen trekken.
Ondertussen stond Seaside aan de start, de trekker geheel in de nieuwe kleuren van hun sposnor en uitgevoerd met 2 Hemi en 2 Ford motoren zette een afstand neer van 56,87 mtr. Dan kwam Green Fighter, met de twin Allison, de motoren liepen strak, maar kwam wel tekort, er stond een afstand van 53,03 op het scorebord.
Willem stond aan de start met Doubl D, de 1e poging strandde voor de 20 meter. De baan bleef zoals die was en er werd aangevangen met een tweede poging, het leek erop dat de motoren nu warm genoeg waren en met een mooie run werd een afstand van 52,46 mtr neergezet. Lambada dan, de trekker ging er mooi in hangen en kwam bijna tot de verste afstand 59, 61 mtr.
Dan machtsvertoon uit de USA, de Amerikaanse Cross Threaded, met een beetje overgewicht liet de motoren gillen, wat een toeren maken deze v8 motoren en met een geweldige snelheid werd er een afstand neergezet van 62,61 meter waarbij voortijdig het gas werd dicht gedaan.
Snoopy 3, de twin-Griffon uit Engeland, had de motoren goed aan de loop, zonder een verkeerde klap werd er een afstand neergezet van 53,71 mtr. Vanwege overgewicht, reed ook deze trekker buiten mededinging mee. Als laatste stond Jaap met Eager Beaver aan de start, zouden alle blowerbelts erop blijven was wat menigeen zich afvroeg, gezien de vele pech die het team hiermee vorig te maken kreeg. Helaas ging het bij 1 motor weer mis en stond de trekker stil op 50,91 mtr.
De finale werd dus een V8 show. Met een geweldige run werd de Double, met op de bok Bill Leischner, stil gezet op een afstand van 63,67 mtr. Seasie kwam hier niet aan met 55,36 mtr. Lambada, was goed op weg, trok echter naar de inkerkant van de baan, hier parkeerde Gert het linkervoorwiel over de zijlijn en werd zo gediskwalificeerd. Cross Threaded, deed zijn kwalificatierun, nog eens dunnetjes over..... deze geweldige run leide zelfs tot een full-pull.

Hiermee kwamen we tot de volgende uitslag:
(bm) Cross Threaded
1 Double Screamin'
2 Seaside Affair
3 Lambada
(bm) Snoopy 3
4 Green fighter
5 Double D
6 Eager Beaver
7 The Judge.
Klik hier voor een filmpje van onze complete klasse.

Inmiddels hebben we gisteravond de trekker gelost en zijn we direct gaan sleutelen, het vermoeden bestond dat er met de aandrijving van de supercharger iets aan de hand moest zijn. Dit is even wat sleutelwerk om te demonteren, omdat alles dubbel gezekerd is gemonteerd, het blijft natuurlijk ouderwetse airoplane techniek. Nadat de schervendeken verwijdert was en alle boutjes en moertjes waren los gedraaid, kon de supercharger worden gedemonteerd. Al snel werd duidelijk dat de as die zorgt voor de aandrijving van de oliepomp, de brandstofpompen de supercharger was gebroken.
Gelukkig is het gedeelte afgebroken as, redelijk op zijn plaats blijven zitten en niet in de motor terecht gekomen. Een geluk bij een ongeluk anders hadden we zeker veel meer schade gehad aan zowel de drijfstangen als het blok zelf.

Ondertussen werd er ook nog verder gegaan met de aanpassing van de bus. De living wordt er steeds mooier op, met dank aan Anton Schoonhoven, alias Bandito is de afwerking van een hoog niveau. Anton, nogmaals ook vanaf hier hartelijk bedankt, ook voor de gezelligheid.
Wordt vervolgd....

Laat wat van je horen Reactie toevoegen

Comments

  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br> <i> <u>
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.